Lägg till header

Jag vet att det är många som har problem med att lägga till en header på er blogg, så jag ska försöka förklara för er nu på bästa enkla sätt :)
Steg 1: Börja med att ladda upp bilden (headern) som du gjort i något fotoprogram. Välj storlek på headern.
Steg 2: När du laddat upp bilden så klickar du på arkiv-bilder, klicka på din bild och kopiera bildwebbadresen.
Steg 3: Gå nu tillbaka och klicka på design-stilmall. När du gjort det så ska du leta upp taggen #header eller div#header (beror på vilken stilmall du har). Under den taggen ska det stå background: url (addressen till din bild) no-repeat left top; där det står (adressen till din bild) ska du mellan paranteserna klistra in url webbadressen till din bild. Sedan kan du klicka på förhandsgranska.

Om du är nöjd, klicka på spara stilmall. Där det står height och width kan du bestämma hur hög och bred du vill att din stilmall ska vara!! kom ihåg att spara.
När du följt dessa steg så ska du ha en header!! Lycka till och hoppas detta var till hjälp!! <3
OBS kom ihåg att för säkerhetsskull spara en kopia på din stilmall/kodmall i tex word innan du börjar ändra, skulle någonting gå snett så har du alltid en backup. Kram på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

teeestblooggen

Jag är en tjej på 13 år som bloggar om mitt liv, vänner, kläder, naglar, kändisar och mycket fotografering! Jag fotar med min Kodak EasyShare Z980 och min Sony Cyber.shot Dsc W320! Hoppas ni gillar och vill följa min blogg! Följer du min så följer jag din! <3 <3

RSS 2.0